Podczas naszego spaceru po russowskim parku nauczymy się rozpoznawać tutejsze gatunki drzew, a także poznamy historię dworskich parków, ich funkcje oraz rolę w życiu społecznym. Opowiemy o zamieszkujących te tereny owadach, ich potrzebach oraz zagrożeniach, z jakimi się borykają. Na zakończenie wspólnie stworzymy domki i poidełka, które będą wsparciem dla owadów.

Co oferujemy?

  • spędzenie czasu wśród natury: miła odmiana od nauki w szkolnej ławce, dowiadujemy się nowych rzecz w otoczeniu przyrody i z dala od miejskiego zgiełku,
  • obszerna gama tematów: rozpoznajemy gatunki drzew, poznajemy owady, ale także poznajemy historię dworskich parków,
  • warsztaty ekologiczne: wspólnie budujemy domki i poidełka dla owadów, przy okazji dowiadujemy się, jak możemy wspierać różnorodność biologiczną w naszym otoczeniu

Szczegóły:

  • wiek uczestników: grupy przedszkolne, uczniowie szkoły podstawowej
  • czas trwania: 150 minut
  • koszt: 15 zł/os.

Dla nauczycieli

Przykładowe cele lekcji muzealnej wpisujące się w podstawę programową

Grupy przedszkolne:

  • dziecko rozwija swoje zdolności sensoryczne, ucząc się rozpoznawać zapachy, kształty i tekstury różnych gatunków roślin (np. liści, kory) oraz zauważać owady.
  • dziecko rozpoznaje kilka popularnych gatunków drzew, dzięki prostym wskazówkom dotyczącym ich liści i kory.
  • dziecko uczy się, jakie potrzeby mają owady i jak ważne jest ich chronienie w ekosystemie.
  • dziecko uczestniczy w tworzeniu prostych poidełek i domków dla owadów, rozwijając swoją kreatywność i ucząc się, jak wspierać naturę.

Szkoła podstawowa klasy 1-3:

  • uczeń uczy się rozpoznawać różne gatunki drzew, poznają ich charakterystyczne cechy (np. kształt liści, kora).
  • uczeń dowiaduje się, jakie funkcje pełniły dworskie parki: miejsce spotkań, odpoczynku czy wychowania.
  • uczeń rozumie rolę owadów w ekosystemie oraz zagrożenia, z jakimi się borykają. Dowiaduje się, jakie owady zamieszkują park i jak dbać o ich ochronę.
  • uczeń samodzielnie buduje domki i poidełka dla owadów, ucząc się, jak dbać o różnorodność biologiczną w otoczeniu.

Szkoła podstawowa klasy 4-8:

  • uczeń nauczą się rozpoznawać drzewka i rośliny na podstawie ich szczególnych cech, a także dowiedzą się, jak różne gatunki współistnieją w ekosystemie parku.
  • uczeń poznają historyczne znaczenie parków dworskich jako miejsc wypoczynku, edukacji i spotkań towarzyskich. Dowiedzą się, jak kształtowały one życie społeczne w dawnych czasach.
  • uczeń będą potrafili wymienić zagrożenia, z jakimi borykają się owady w dzisiejszym świecie (np. zmiany klimatyczne, utrata siedlisk), oraz zrozumieją ich rolę w zachowaniu równowagi w ekosystemie.
  • uczeń wezmą udział w budowie bardziej zaawansowanych domków i poidełek dla owadów, a także rozważą inne działania na rzecz ochrony bioróżnorodności w swoich społecznościach.