Ta wyjątkowa lekcja poprzez przybliżenie realiów życia w średniowiecznym grodzie, wspiera rozwijanie wrażliwości w odniesieniu do wielu sfer aktywności człowieka: mowy, zachowania, ruchu, środowiska naturalnego, ubioru, muzyki, tańca oraz śpiewu.
Co oferujemy?
- poznanie kultury i budowanie zainteresowania regionem,
- ćwiczenie umiejętności praktycznych: rozwijanie zmysłów dotyku, wzroku, słuchu, węchu oraz usprawnianie motoryki małej,
- średniowieczny klimat: opowieści o dawnych obyczajach przeplecione są zabawami i zadaniami, podczas których uczestnicy starają się wyrazić swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w otoczeniu za pomocą komunikatów werbalnych oraz pozawerbalnych, takich jak: taniec, intencjonalny ruch, gesty, impresje techniczne i plastyczne, teatralne, mimiczne oraz konstrukcje i modele.
Szczegóły:
- wiek uczestników: dzieci w wieku 4-10 lat
- czas trwania: 60 minut
- koszt: 20 zł/os.
Dla nauczycieli
Przykładowe cele lekcji muzealnej wpisujące się w podstawę programową
Przedszkole:
- poznanie wybranych elementów życia codziennego w średniowiecznym grodzie.
- rozwijanie świadomości historycznej poprzez kontakt z dawną kulturą i obyczajami.
- rozwijanie zmysłów: dotyku, wzroku i słuchu podczas interaktywnych działań.
- usprawnianie motoryki małej i dużej poprzez zadania manualne, taniec i zabawy ruchowe.
- wspieranie wyrażania emocji i rozumienia otaczającego świata poprzez ruch, gest, mimikę i twórczość artystyczną.
- kształtowanie umiejętności komunikacji werbalnej i niewerbalnej w zabawie.
Szkoła podstawowa:
- poszerzenie wiedzy na temat kultury i życia codziennego w średniowiecznym grodzie.
- rozbudzanie zainteresowania historią regionu oraz tradycjami kulturowymi.
- doskonalenie umiejętności manualnych i technicznych przez działania plastyczne i konstrukcyjne inspirowane średniowieczem.
- rozwijanie kreatywności poprzez ekspresję ruchową, teatralną i muzyczną.
- ćwiczenie umiejętności wyrażania siebie poprzez różne formy przekazu: słowo, ruch, mimikę, muzykę.
- kształtowanie umiejętności współpracy w grupie i aktywnego uczestnictwa w zabawie edukacyjnej.