Ta wyjątkowa lekcja poprzez przybliżenie realiów życia w średniowiecznym grodzie, wspiera rozwijanie wrażliwości w odniesieniu do wielu sfer aktywności człowieka: mowy, zachowania, ruchu, środowiska naturalnego, ubioru, muzyki, tańca oraz śpiewu.

Co oferujemy?

  • poznanie kultury i budowanie zainteresowania regionem,
  • ćwiczenie umiejętności praktycznych: rozwijanie zmysłów dotyku, wzroku, słuchu, węchu oraz usprawnianie motoryki małej,
  • średniowieczny klimat: opowieści o dawnych obyczajach przeplecione są zabawami i zadaniami, podczas których uczestnicy starają się wyrazić swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w otoczeniu za pomocą komunikatów werbalnych oraz pozawerbalnych, takich jak: taniec, intencjonalny ruch, gesty, impresje techniczne i plastyczne, teatralne, mimiczne oraz konstrukcje i modele.

Szczegóły:

  • wiek uczestników: dzieci w wieku 4-10 lat
  • czas trwania: 60 minut
  • koszt: 20 zł/os.

Dla nauczycieli

Przykładowe cele lekcji muzealnej wpisujące się w podstawę programową

Przedszkole:

  • poznanie wybranych elementów życia codziennego w średniowiecznym grodzie.
  • rozwijanie świadomości historycznej poprzez kontakt z dawną kulturą i obyczajami.
  • rozwijanie zmysłów: dotyku, wzroku i słuchu podczas interaktywnych działań.
  • usprawnianie motoryki małej i dużej poprzez zadania manualne, taniec i zabawy ruchowe.
  • wspieranie wyrażania emocji i rozumienia otaczającego świata poprzez ruch, gest, mimikę i twórczość artystyczną.
  • kształtowanie umiejętności komunikacji werbalnej i niewerbalnej w zabawie.

Szkoła podstawowa:

  • poszerzenie wiedzy na temat kultury i życia codziennego w średniowiecznym grodzie.
  • rozbudzanie zainteresowania historią regionu oraz tradycjami kulturowymi.
  • doskonalenie umiejętności manualnych i technicznych przez działania plastyczne i konstrukcyjne inspirowane średniowieczem.
  • rozwijanie kreatywności poprzez ekspresję ruchową, teatralną i muzyczną.
  • ćwiczenie umiejętności wyrażania siebie poprzez różne formy przekazu: słowo, ruch, mimikę, muzykę.
  • kształtowanie umiejętności współpracy w grupie i aktywnego uczestnictwa w zabawie edukacyjnej.