Czy chcielibyście przenieść się do czasów rycerzy, warownych zamków i dawnych tradycji? Lekcja jest połączeniem opowieści o czasach średniowiecznych, zabawy i aktywności fizycznej. Uczestnikom proponujemy przeciąganie liny, rycerską potyczkę na piankowe miecze i zwiedzanie średniowiecznych budynków. Punktem obowiązkowym zwiedzania jest karmienie zwierząt gospodarskich!
Warto podkreślić, że część proponowanych aktywności odbywa się na zewnątrz. Prosimy o ubiór odpowiedni do pogody.

Co oferujemy?

  • zabawy i aktywności ruchowe: rozwijanie sprawności ruchowej poprzez aktywności na świeżym powietrzu w duchu rycerskich zmagań
  • rozwijanie umiejętności społecznych: konieczność współpracy w grupie, dzięki której grupa ma okazję integrować się poprzez wspólną zabawę
  • odkrywanie tradycji i zwyczajów naszych przodków: poznanie życia codziennego w średniowieczu, w tym organizacji społeczeństwa i roli rycerstwa

Szczegóły:

  • wiek uczestników: 5-11 lat
  • czas trwania: 60 minut
  • koszt: 20 zł/os.

Dla nauczycieli

Przykładowe cele lekcji muzealnej wpisujące się w podstawę programową

Przedszkole:

  • rozwijanie aktywności fizycznej poprzez zabawy i gry ruchowe inspirowane średniowiecznymi tradycjami.
  • kształtowanie umiejętności współpracy i integracji w grupie przez wspólne zabawy.
  • wzbudzanie ciekawości historycznej i poznawanie dawnych zwyczajów w atrakcyjnej formie zabawy.
  • dzieci będą potrafiły uczestniczyć w prostych grach ruchowych na świeżym powietrzu, takich jak przeciąganie liny.
  • dzieci rozwiną umiejętność pracy zespołowej i współdziałania z rówieśnikami.
  • dzieci będą miały okazję poznać średniowieczne zwyczaje, np. dotyczące roli rycerzy i zwierząt gospodarskich.

Szkoła podstawowa klasy 1-3

  • rozwijanie sprawności fizycznej przez udział w aktywnościach na świeżym powietrzu, inspirowanych średniowiecznymi rycerskimi zmaganiami.
  • kształtowanie umiejętności współpracy i integracji poprzez gry zespołowe.
  • poszerzanie wiedzy o historii średniowiecza, w tym o roli rycerzy i organizacji społeczeństwa.
  • uczniowie wezmą udział w rycerskich grach, takich jak potyczki na piankowe miecze czy przeciąganie liny.
  • uczniowie nauczą się współpracować w grupie podczas aktywności ruchowych.
  • uczniowie będą potrafili opisać wybrane elementy życia codziennego w średniowieczu, takie jak rola rycerzy czy zwierzęta gospodarskie.

Szkoła podstawowa klasy 4-5

  • rozwijanie sprawności fizycznej i umiejętności współpracy poprzez aktywności rycerskie w duchu średniowiecznym.
  • poszerzanie wiedzy na temat historii średniowiecza, w tym organizacji społecznej, roli rycerzy i obyczajów tamtego okresu.
  • rozwijanie umiejętności interpersonalnych w kontekście współpracy i integracji w grupie.
  • uczniowie będą potrafili uczestniczyć w rycerskich zabawach, takich jak przeciąganie liny oraz potyczki na piankowe miecze.
  • uczniowie zrozumieją rolę rycerzy oraz ich wpływ na życie codzienne w średniowieczu.
  • uczniowie będą w stanie wskazać charakterystyczne elementy życia średniowiecznego, takie jak organizacja społeczeństwa czy tradycje związane z opieką nad zwierzętami.